Wednesday, November 07, 2012

Buat kali kedua ..

Yang hidup pasti akan mati . Same goes to binatang macam ikan . Kat rumah ni adik aku yang rajin membela ikan ikan dan ikan . Kira mana aku membesar dengan adanya akuarium kat rumah .

Actually abah aku y minat bela , so continue to my brother . Aku pun tumpang suka ja . kikiki . Suka suka tengok ikan . Comel ! Especially si ikan emassss y perut gumuk tu . Geram!

Ikan flower horn ni dah dua kali bela . Yang first dulu umur tak panjang , so bela lagi satu . Lately dalam 2 bulan cemtu ikan ni takmo makan apa pun . Then dia kurus , badan pun dah macam naik penyakit ja and today uhuk uhuk dengan rasminya akuarium dia kosong ..



Ini masa dia sihat . Makan pun banyak kott .


Pagi tadi saja jenguk kat dia , eh eh apasal menyenget ja ikan ni . Nak mati dah la tuu .  Tapi mulut dia duk bergerak lagi . So biarkan . and petang tadi tengok2 , hmm . Makanya adik aku terus angkat p tanam .

Waktu ikan tu sihat dedolu , pantang letak apa-apa pun dekat cermin akuarium tu , mesti dia serbu . Haha . Syok tengok dia marah . Sekarang no more .



Bye bye ikan . 




p/s : rasa nak bela kucing demok2 pastu letak dalam akuarium . haha kejam

No comments:

Followers