Thursday, November 22, 2012

.Khatam Al-Quran. Ijab Kabul cousin.

Assalamualaikum..

.17112012.
bersamaan 3 Muharam 1434H

Tarikh y cukup bermakna buat cousin y palinggg aku rapat sejak kecik. Alhamdulillah. Dia dah selamat diijabkabulkan dengan pasangannya.

Tetamu : Eh. Muka pengantin ni nak sama noh :')

Ramai y cakap muka kedua mempelai ni hampir seiras! Termasuk aku. Ehee. Kata orang tua-tau dulu jodoh kuat ia? Amin amin. Sesapa y kawen mesti nak jodoh y berpanjangan hingga ke akhir hayat kann :) Acehh

Sebelum majlis akad nikah, ada majlis khatam Al-Quran. Cousin ajak aku join dia khatam sekali. Memula tu malu la nak join sekali. Ia lah tu untuk pengantin, I'm not lah. Kiki

Pengantin : Siti, jom la teman kami masa khatam Al-Quran jap g.
Aku : Takmo takmo. Malu laaa. Tu majlis ampa.
Pengantin : Eh takpa la. Boleh ja. Please! Lepas ni masa ampa kawen  kami teman lak k
Aku : Yela tu. Masa tu ampa dah beranak pinak ha.
Pengantin : Er boleh ja :) Pleasee

Selepas dipujuk rayu, aku pun on ja nak join. Bukan aku ja, mak long aku (mak pengantin) siap panggil mak-mak sedara aku suruh join duduk sekali termasuk mak aku. Kakakaa.

dan dan.. Jejengg, bukan setakat duduk sekali ja rupanya kena baca jugak. Memasing lah hai terkejut kalah badak jumpa duyung ha. Tak ready apa-apa kan.



Kami bawak pengantin g make up. sekali dengan aku aku make up, tapi make up sendiri la. heh. dengan mak, mak cik and abang si pengantin. banyak baju lawo lawo woo tapi semua size s, hm



Masa majlis akad nikah di Masjid Langgar, sebelah Makam Diraja Langgar.  Alhamdulillah dengan 3 kali lafaz....sah diPuankan :) 
*Tok Imam tu tanya banyak sangat kat pengantin lelaki, practice pun banyak kali. Aku kat blakang nih nak tergelak ha, soalan ke 4...eh


Masa dah sampai rumah pengantin baru dapat call y memory camera adik keluarkan pagi tadi. Arghhh! Camera ada tapi memory yang hadooo.. Sabar jelah. So gambar-gambar ni semua dari phone cap ayam saja..pon bolehh


My dear cousin,
Selamat menggalas tanggungjawab sebagai seorang isteri, menantu and InsyaALLAH seorang ibu. Semoga menjadi y solehah buat suami. Kami doakan ampa sentiasa kuat dalam menjalani kehidupan seharian. Semoga kalian sentiasa dilimpahi dengan kasih sayang. Lepas ni takleh nak kacau ampa sangat la kannn, huhu. Thanks sebab selalu ada waktu susah senang. selalu positifkan kami, selalu bagi semangat. I love youu! and I will miss you.. :)( You're soo beautiful on that day!


p/s : Gambar-gambar y lain tengah tunggu dari photographer. Will be update soon. 

No comments:

Followers