Tuesday, February 12, 2013

Satu pagi di Taman Jubli...

Assalamualaikum :)


Dah sekian lama aku tak menapak kat Taman Jubli.. Last pergi rasanya Form 5 kot.. Masa tu buat picnic kecil2an untuk gigirl dalam kelas sahaja :) Lepastu masa dok p library dedolu buat folio (memang ditakdirkan jodoh aku dengan library kot ;p), selalu jugak menyinggah taman jubli ni.. untuk sesi bergambar syok sendiri.. ngehngeh. Library plak dok sebelah dengan taman jubli.. haa

Tetiba plak rindu nak menjengah ke sana, untuk berjoging ! kuikui sila percaya..

Pagi tu.. Semangat ni bangun siap semua dah, then ajak la adik.. Tetiba dia tak larat plak nak p.. Hm hm.. Tak kira nak pergi jugak.. Nasib baik msg kawan merangkap jiran, dia okay boleh ja bah. haha yay!



Sampai sana pun dah kira lewat dalam kul 9.. Apadaa orang jogging awal pagi.. Ni matahari pun dah keluaq haishh.. Tapi takpa takpa.. Masa tengah meronda kat taman jubli tu, terjumpa si comel ni.. Kawan minat betul dengan kucing, siap angkat bersembang bagai.. Aku minat jugak tapi tapi alah sikit dengan bulu dia plus aku tak reti dukung kucing ni.. Takut kena cakar.. hehehe.. Kucing ni bersih tau.. Bulu pun lawa, macam ada orang yang menjaga...



Lepastu melawat haiwan ni.. Sebelum ni macam tak tau pulak kat sini pun ada menatang.. Apatah nama dia? Lupa. Kena bukak kamus haiwan balik uhuk.. Nampak macam peqak plak sebab before nih tak pernah pun jalan-jalan sampai ke belakang tengok menatang bagai.. huhu


View kat Taman Jubli nih.. Suka menikmati keindahan alam.. Rasa tenang jiwa cek :) Dalam tasik tu ada ikan comel-comel.. Kalau aku bawak roti Gardenia expired aku tu, boleh bagi mereka mereka makan, mesti berebut-rebut.... *doublecomelss



Kenapa sebelum ni aku macam tak perasan ada cactus kat sini eh? tsk tsk. Ada yang dah mati tu, cuaca tak berapa nak sesuai kott.. Seriously dalam 3 4 hari ni rasa bahang sangat, terik cuaca.. Satu lagi, permainan untuk bebudak kat sana pun dah bertambah.. Kalau kecik boleh la naik buaian kat sana, ceh








# the next next day, aku pergi lagi.. hihihi semangat gila kau eh ;)


No comments:

Followers